Gospodarka eksternalizacji: analiza efektów zewnętrzności.
Najpopularniejszymi kontenerami, z którymi mamy do czynienia na co dzień, są gigantyczne kubły, w których przewozi się odpadki. Zwykle jest to metalowa skrzynia, o sporych wymiarach, do jakiej wrzuca się kartony wypełnione odpadkami, czy worki ze śmieciami. Kontenery mają taki pozytyw, że wszelkie są bliźniaczych wymiarów oraz nie trzeba do nich segregować odpadów. Wrzuca się je w takiej formie, w której wynosi się je z domu. Zrównanie formatów, znacznie przyśpiesza operację załadunków i rozładunków kontenerów, ponieważ jeździ po nie cały czas ten sam żuraw. Nie trzeba, by auta, jakie potocznie oznaczamy śmieciarkami, miały dużo typów, gdyż wystarczy jedynie oczywiście ten jeden. Takie ANCHOR napotyka się w miejscach, do których ma dostęp znaczna liczba ludzi. Tak samo jak kontener, transportowana jest też cysterna, czy inny ładunek, mający analogiczną formę, lub ewentualnie wymiar. Pierwszy taki kontener, został wymyślony w Ameryce. W następnej kolejności od niego powstała nazwa kontenerowca, w jakiego rozbudowę zainwestował cały własny majątek jeden z Amerykanów, a był nim Malcolm McLean. Był to tankowiec, jaki odbywał wiele rejsów po zatokach, rozwożąc mamucich rozmiarów obciążenia.
1. Wejdź
2. Przejrzyj
3. Oferta specjalna
4. Znajdź więcej
5. O nas